"Het is niet omdat het moeilijk is dat we niet durven, het is omdat we niet durven dat het moeilijk is"

7 januari 2012

Rio de Janeiro

Het plan was dus om afgelopen maandag op te stijgen, maar een zieke steward dacht daar anders over. Gelukkig hebben mijn partners in crime Sam en Gianni me dinsdagochtend naar Amsterdam gebracht en 12u later stond ik op Brasiliaanse bodem! En god wat was het lekker warm. Dankzij Dirk en Pati werd ik door Pati's broer Tchin en mama Venicima opgehaald. Venicinma nam me de volgende twee dagen mee naar Rio om mn busticket naar Buenos Aires te boeken en wat sightseeing te doen. Rio is een stad van ongelijkheid, drugsverslaafden slapen op de berm tussen de opritten van autosnelwegen, vele inwoners van de randgemeenten bussen dagelijks 2u enkel om in Rio te werken...en dan staan ze die 2u meestal nog recht ook. Ik heb foto's gemaakt van het dorp Seropedica, waar ik verbleef en dan zou je al denken dat zijn de favelas. Maar dat is een normaal dorp. Onderzeg naar het westen van Brasil krijgen de huizen plakkerij en daken, maar in en rond Rio zijn het bakstenen en hekken...voordeuren bestaat niet, het zijn poorten en hekken zodat de koelte binnen kan.
Gisterenmorgen vertrokken we om 5u met de auto naar Rio en ik was net op tijd om mijn bus van 8.30u te halen. Die rit was een hels avontuur! Door een ongeval stonden we 40 min stil en uiteindelijk zijn we op de autosnelweg (!) rechtsomgekeerd om via een andere route er te geraken....overal file, ik dacht dat ik het niet zou halen en heb de laatste 3km in de hete zon gestapt naar de busterminal. En dan 24u gerust op den bus.
Als ik jullie een raad kan geven....niet pissen op den bus. De bus wibbelt zodanig hard dat je .... hum

Enfin, tot zover het eerste nieuws. Mijn pc tijd zit er ver op!
If there ain't no heaven, maybe there ain't no hell! Flaming Lips

9 opmerkingen:

Grete zei

You're a crazy bitch, but I love you! x, G.

Veerle zei

Doe dat daar nog goed meisie! xx V.

Veerle zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
eva zei

Kus van ons allemaal!!! x

Simba zei

Nuts!!, Enjoy and travel safe x, Simba

Karen zei

Een plastuit zou dus al helemaal falikant aflopen in zo nen bus ;-)
Benieuwd naar de foto's !! xxx

Veerle G zei

Ok, de spanning zat er dadelijk goed in! veel plezier!

Funchalinho zei

Benieuwd naar je eerste indrukken van Buenos Aires. En over de weg erheen door het uitgestrekte Argentiniƫ. En dan moeten de pampas en Patagoniƫ nog komen. Goeie moed maatje.

Funchalinho zei

The hell only exists for those who believe heaven exists. (Invented by Inquisition). Exception: some parts of Argentina: where heaven reaches out to hell, that becomes heaven after (you'll need some days of rest to get that far)